نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به رؤسای دانشگاه‌های آمریکایی در حمایت از غزه مذاکرات آشتی میان حماس و فتح به میزبانی چین برگزار خواهد شد مقاومت عراق درباره حمله به هدفی حیاتی در حیفا بیانیه صادر کرد یک هفته قبل از انتخابات زمان تبلیغات داوطلبان دور دوم بلایی که با خوردن ۴ استامینوفن سرتان می‌آید | عوارض نسل قدیم دارو‌های سرماخوردگی‌ گفت‌وگوی تلفنی وزیر امور خارجه پرتغال با امیرعبداللهیان درباره کشتی اسرائیلی توقیف‌شده کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم بلینکن برای گفتگو درباره رفح و اسرای صهیونیست به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کند اوکراین از بیم حمله بلاروس ۲ بیمارستان را تخلیه کرد تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی خسارت وارد کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزییاتی از حمله پهپادی به یک میدان گازی در سلیمانیه عراق بسته تسلیحاتی ۶ میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین سرنگونی پهپاد گران قیمت و پیشرفته آمریکا در سواحل یمن (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شعله‌ور شدن اعتراضات ضد صهیونیستی در دانشگاه‌های فرانسه و انگلیس حمله مقاومت اسلامی عراق به حیفای سرزمین‌های اشغالی (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) شلیک ۳۰ موشک از جنوب لبنان به شمال جولان اشغالی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی کامل مقاومت برای مقابله با تجاوز اشغالگران به رفح اعتراض دانشجویان حامی فلسطین در شهرهای انگلیس
سرخط خبرها

بایدن: شهروندان آمریکایی بیشتری از غزه خارج می‌شوند

  • کد خبر: ۱۹۲۱۰۳
  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
بایدن: شهروندان آمریکایی بیشتری از غزه خارج می‌شوند
رییس‌جمهور آمریکا امروز بی‌اشاره به حمایت‌های کشورش از اشغالگران قدس در قتل عام مردم مظلوم فلسطین، اعلام کرد: شهروندان آمریکایی بیشتری در روز‌های آینده از غزه خارج می‌شوند.

به گزارش شهرآرانیوز، جو بایدن امروز چهارشنبه در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» بی آنکه به حمایت‌های کشورش از اشغالگران قدس در قتل عام مردم مظلوم فلسطین اشاره‌ای داشته باشد، در اقدامی عوام فریبانه اعلام کرد: امروز با مدیریت (!) آمریکا، ما مسیر امنی را برای مجروحان فلسطینی و اتباع خارجی به منظور خروج از غزه تضمین کردیم!

رییس جمهور آمریکا در ادامه نوشت: ما انتظار داریم که شهروندان آمریکایی امروز (از غزه) خارج شوند و انتظار داریم که در روز‌های آینده شاهد خروج بیشتری باشیم.

وی ادعا کرد: ما تلاش برای بیرون آوردن آمریکایی‌ها از غزه را رها نمی‌کنیم!

بایدن: شهروندان آمریکایی بیشتری از غزه خارج می‌شوند

ادعای رییس جمهور آمریکا درباره مدیریت خروج مجروحین از غزه در حالی مطرح می‌شود که خبرنگار شبکه الجزیره پیشتر گزارش داد که تنها ۸۰ تن از مجروحان بدحال فلسطینی می‌توانند امروز از گذرگاه مرزی رفح به سمت مصر بروند. این در حالیست که در حال حاضر هزاران فلسطینی در بیمارستان‌های نوار غزه که از امکانات اولیه برای بهبود زخم‌های آن‌ها محروم بوده بستری هستند.

همچنین ۴۰۰ تن از افراد دارای تابعیت‌های خارجی قرار است از این گذرگاه عبور کنند. المیادین نیز در این خصوص گزارش داد که نخستین گروه از افراد دارای تابعیت‌های خارجی از نوار غزه خارج و از طریق گذرگاه رفح به سمت خاک مصر در حرکت هستند.

رسانه‌های خبری ساعاتی قبل اعلام کرده بودند که یک منبع آگاه در گفتگو با رویترز تاکید کرده قطر در حال میانجی‌گری بین مصر، حماس و رژیم صهیونیستی با هماهنگی آمریکا برای بازگشایی گذرگاه مرزی رفح طی امروز است.

این رسانه‌ها تاکید کردند که در صورت توافق میان طرف‌های مذکور، افراد دارای تابعیت‌های خارجی و برخی غیرنظامیان زخمی می‌توانند از غزه خارج شوند.

این توافق به امور دیگر مانند آزادسازی اسرا یا آتش بس انسانی مرتبط نیست.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->